Våren kommer in i butiken!

Hej på er bästa bloggläsare,

Det var ett tag sedan jag skrev ett inlägg nu. Men det har varit så mycket att göra i butiken sedan vi kom tillbaka från docken, särskilt på klädavdelningen. Så det har inte funnits möjlighet för mig att gå ifrån för att skriva något här. Ledsen för det.

Jag tycker det är superroligt nu. Jag har alltid älskat mitt jobb. Men nu är det extra roligt. Man har fått en nytändning. Det har ju blivit såååå fint här ombord. Det har varit en dröm för oss på modeavdelningen att få börja om från början. En tom butik och fylla upp den igen. Och nu blev drömmen sann.

Har ni kanske redan åkt och sett hur fint de blivit? Taxfree har verkligen fått en helmakeover.

Vi har jobbat hårt. Det är otroligt hur mycket vi hann med att göra på så kort tid. Men det har samtidigt varit så roligt så det har varit värt det… Och vi grymt bra team som alla strävar efter det bästa. Och vi har bara fått positiv feedback på butiken av våra gäster. Nu är butiken ljus, fräsch, modern och luftig. Det känns som en butik i land.

Nu börjar vårens modenyheter komma in i butiken! Och med alla härliga färger så längtar man verkligen efter våren som inte är alltför långt borta… Och Ni, våra gäster, verkar tycka att det är minst lika roligt som oss. För det tar inte lång tid förrän varorna är slut. Det måste ju betyda att vi får in rätt sortiment. Jag tycker att vi har många grymma märken, det är kul att jobba när man gillar det man säljer.

Just nu sitter jag faktiskt på bussen till jobbet efter mina tio dagars ledighet. Jag har ju 25 mil till jobbet och såg det som ett ypperligt tillfälle att skriva ett inlägg. Jag åker en av Viking Lines anslutningsbussar och den jag åker med är fullsatt. Det är ju lördag idag och vi är inne på andra sportlovsveckan av tre. Så antar att det blir mycket att göra detta pass.

Imorgon kommer min syster och hennes dotter och kryssar också. Och det är alltid lika roligt att få besök. Tänkte försöka charma kapten så de får göra ett besök på bryggan. Kanske till och med få trycka på tutan.Tror det skulle uppskattas.

Nu ser jag fram emot ett nytt arbetspass och se vad som hänt och vad tjejerna gjort medans jag har varit ledigt. Mycket hinner hända på tio dagar.

Nu är jag framme och så redo att börja jobba
Nu är jag framme och så redo att börja jobba 💗

Kanske har ni bokat en resa nu de närmaste tio dagarna då jag är ombord? Då får ni inte missa vår stora klädavdelning.

Kom åtminstone in och säg hej. Hoppas vi ses!

På återseende……
/Sandra

Kommentera

