Hälsningar från snökaoset i Stockholm

Hej hej,

Nu är ju jag norrlänning och tycker såklart att det är en helt vanlig vinterdag, he he… MEN hur som helst så har ju snön ställt till det på många sätt här i Stockholm. Och även för oss på Cinderella. Vi kunde inte avgå förrän kl 01.00 igår eftersom vi inväntade flera bussar som satt fast efter vägarna. Jag pratade med några av busschaufförerna och det hade tagit 9 timmar (!!!) med bussen från Arlanda/Sollentuna hit till Cinderella. Men kl 01.00 hade nästan alla bussar kommit ombord, utom en som hade kört i diket, men de gästerna kom hit i taxi. Flamingovintetten skulle underhålla under kvällen, men även dom blev sena, så istället blev det flera spelningar på hemresan.

dans
Snökaos ute, med vad gör det när man får vara inne i värmen och dansa.
dans2
Flamingokvintetten bjuder på musik i Etagé.

Buffén var öppen till kl 01.00 och Ocean grill till 02.00 så att alla som önskade hade någonstans att äta. Det delades även ut mackor och läsk i terminalen till våra gäster som varit på föregående kryssning, men inte kunde ta sig vidare.

Här i taxfreebutiken hade vi inte ens öppet under kvällen, så det blev lite städning och sen slutade vi tidigare för att kunna öppna 8.30 istället för 10.00 på hemresan. När vi öppnade idag så hade vi många gäster som var shoppingsugna och det var glada miner trots förseningar och snökaos.

Det var som sagt en märklig dag på många vis igår, en dag som alla kommer att minnas. Och även en märklig känsla att gå och lägga sig i hytten och fortfarande ha Gröna Lund som utsikt, istället för att vara ute i skärgården.

Summa kardemumma så kan man konstatera att en STOR fördel med att jobba ombord är att man inte behöver klä på sig, pulsa i snö och vänta på en buss som inte kommer.

Hoppas ni har en fin dag och att inte snön ställer till det för mycket för er. Idag har jag hemgångsdag och jag längtar ut till snön. Jag ska bygga en snögubbe! Så mycket har jag saknat snön. 🙂

//Elenor

4 thoughts on “Hälsningar från snökaoset i Stockholm”

  1. Hej 👋 men i Cinderella är ju alltid varmt och gott
    Många kramar till er alla, vi syns den 23/11 då ska jag äta gott och dansa gå till min favorit plats Spa. Ni är alla guldkorn och änglar utan vingar. Kram pirjo Johansson

    Liked by 1 person

    1. Tack Pirjo vad glada vi blir. Hoppas att du får en riktigt fin kryssning den 23:e och att du får njuta i SPA. Jag är tyvärr inte på jobb då, annars hade du fått en kram av mig i taxfree. Må så gott. Kram Elenor

      Gilla

Kommentera

