En vecka som kryssningsvärdinna

Hej!

Jag heter Jonna och jag jobbar som vikarierande kryssningsvärdinna ombord på Cinderella.

Mitt jobb är väldigt varierat. Jag tar t.ex. hand om artisterna ombord, informerar om all fin underhållning under kryssningen, håller i tävlingar, bingo, karaoke, presentationer och även lite administrativa uppdrag. Det är fantastiskt att få jobba med fina glada kollegor på olika avdelningar.

Ålands Skärgård
Ålands Skärgård

Veckan började med att stjärngruppen Smokey spelade i Étage. Det var go stämning bland gästerna vill jag lova och kvällen varade länge. Fredagen bjöd på singelkryssning och i lördags var det Hoffmaestro som höll tempot högt under deras show. För show det var det verkligen, vilken fest! I måndags var det kryssning med Danzvågen som ger chansen till att dansa till fem olika dansband på en kryssning. Underbart många dansglada gäster ombord som uppskattar bra dansmusik.

Blander spelade på Danzvågen
Blander spelade på Danzvågen

Igår kväll fick jag uppleva något alldeles extra. Jag fick sällskap av min kollega Per Nyberg för en liten stund med sång och musik i Bottega wine bar på kvällen. När vi framförde Love me tender så tar en man upp två ringar och friar till sin käresta, Hon sa ja. Helt fantastiskt!

Min arbetsvecka börjar lida mot sitt slut. Denna gång har jag jobbat åtta kryssningar i rad. Jag kommer stiga av mitt pass med ett stort leende på läpparna!

Utsikt från hytten
Utsikt från min hytt

/Jonna

Se lediga tjänster som kryssningsvärdinna

1 thought on “En vecka som kryssningsvärdinna”

Kommentera

