Dags att åka på jobb……

1o dagar går fort och nu är det dags för jobb igen….

Jag brukar ju som sagt åka med anslutningsbussen
(Lönns buss) när jag ska ner på till Stockholm och gå på jobb.
Men idag blir det tåg ner då jag ska träffa mina coacher i Livsformenprojektet (som jag berättade om i mitt tidigare inlägg) innan jag går ombord.

Arbetsschema
Detta pass kommer att se lite annorlunda ut då jag kommer jobba två dagar….. Åka hem 2 dagar. För att sedan komma tillbaka och jobba 12 dagar.

Jag ska hem en sväng för att min guddotter/systerdotter fyller 7 år.
Och det vill jag inte missa.

Min guddotter

Det blir lite fler dagar detta pass eftersom sommaren är slut och jag ska gå tillbaka till min ordinarie tjänst som ”kombi” (hjälper till där det behövs i taxfreebutiken t ex i kassan, klädavdelningen, prismärkningen). Och för att komma rätt in i det passet så blir det några extra dagar på jobb.

Man får vara lite flexibel och våra chefer är snälla och brukar ordna så gott det går när vi behöver vara lite extra lediga som nu när jag gärna vill åka hem på kalas mitt i passet. Eftersom jag var i Stockholm tidigt så kom jag även ombord tidigare än om jag hade åkt bussen. Vilket var skönt för jag hade god tid på mig att ”komma på plats”. Packa upp mina saker, hämta mina kläder, schemat och äta middag och sitta och prata med mina kollegor en stund.

Kvällen börjar alltid med Warm Up då vi går igenom gårdagens kryssning och cheferna tar upp den informationen vi behöver och om det är något vi behöver veta inför kommande dygn. Jag gillar dessa små korta möten med alla i taxfree, det är en bra start på en ny kryssning.Arbetskläder

Sedan går Jag igenom bytesboken där ens bytespartner skrivit allt som hänt under hans/hennes pass. Vilket underlättar för den som kommer, man vet vad som gjorts och vad som behövs/skall göras.
Sen kollar jag genom klädlagret och ute i butiken om det kommit några nyheter medans man varit hemma.

Nu i början på hösten kommer det in en massa nyheter hela tiden.
Det är så roligt att packa upp och man blir alltid sugen på att handla en massa till sig själv också. Man hinner knappt komma ombord innan man lagt undan något som man ska unna sig när arbetspasset är slut.
Då passar ordfrasen ”det är jag värd” väldigt bra.

Höstnyheter i taxfree

Nu har jag redan (första kvällen) hittat denna snygga bomberjacka från SAINT TROPEZ i tunn polyester i exakt den färgen jag varit ute efter.
Pudret som är från Guerlain testade min kollega Linn på mig och sa att jag såg tio år yngre ut. Vem kan motstå ett sådant försäljningsargument ;o).
Men ska jag vara värd detta så måste jag sätta igång och börja jobba nu…

På återseende………..
/Sandra i taxfree

Kommentera

