Sandra Sundkvist Fashion/Retail

IMG_20160813_150432

Hej,

Kul att just Du hittade hit till våran blogg!
Sandra Sundkvist heter jag och är en av dem som Du kommer att kunna följa här på bloggen. Jag kommer att ur mitt perspektiv skriva om hur livet är här ombord och även en del på min fritid. Jag är en 39 årig tjej som kommer från Söderhamn I Södra Hälsingland.

Jag är nu inne på mitt tionde år här på båten vilket betyder att nästa år firar jag 40 årig födelsedag och 10 år som anställd på Viking Line. 10 år …. så då kanske det inte behövs sägas att jag trivs oerhört bra med att jobba ombord på Cinderellla. Jag kan med handen på hjärtat säga att jag älskar mitt jobb! Och jag har Världens bästa kollegor! Många av mina bästa vänner finns ombord här på båten. Mina kollegor/vänner är ju min andra familj och båten är mitt andra hem. Jag spenderar ju nästan halva året ombord. Jag jobbar 10 dagar och är sedan ledig 10 dagar och så rullar det på hela året förutom semester.

IMG_20160716_165710

Som singeltjej utan barn så är tio dagar hemma I lilla Söderhamn precis lagom för att sedan åka på jobb igen. Jag jobbar i taxfree på fashion/retailavdelningen vilket betyder att jag jobbar med MODE som är mitt största intresse och har varit det så länge jag kan minnas. Jag känner att jag har stor nytta av mitt modeintresse i mitt jobb då jag hela tiden hänger med i trenderna som är och vilka som kommer härnäst. Jag har även jobbat som modekrönikör i över ett år på en tidning. Exakt hur mina arbetsuppgifter/arbetsdagar ser ut kommer du kunna läsa om i senare inlägg.

IMG_20160606_224456

På min ledighet så umgås jag mycket med mina vänner och min familj som betyder oerhört mycket för mig. Mina syskonbarn/gudbarn Elwira och Thure är mitt allt. Andra intressen är: inredning.
Jag tränar också väldigt mycket och I höst (20 veckor) kommer jag att delta I Sveriges största hälsoprojekt LIVSFORMEN. Vilket är en superrolig utmaning och jag är så glad att jag är en av de 100 deltagarna som kom med. Resa är också något jag lägger tid på och pengar på.
Jag försöker att besöka New York som är min favoritstad en gång per år.
Mitt jobb gör ju att jag kan maximera min 10 dagars  ledighet och fylla den med mina intressen, det jag gillar att göra för att sedan åka på jobb. Och då är det fokus på jobbet.

Att jag pendlar 25 mil till och från jobbet ser jag inte som en nackdel. Jag åker med en av Viking Lines anslutningsbussar och kommer direkt till terminalen. Sedan är det bara att stiga ombord. Tiden på bussen ser jag bara som en skön uppladdning inför jobb. Jag kommer hädanefter att dela med mig av mitt liv ombord så att Du kommer att få en inblick av vad som sker både bakom och framför kulisserna. Vad vi gör på arbetstid och efteråt. Jag kommer också att visa en del av mitt liv på hemmaplan.

Trevlig läsning
På återseende…….

Sandra

 

 

Kommentera

